Egy komoly szerviz elsősorban ad a munkájára, és ad a megrendelőire is. Ezért elengedhetetlen, hogy a Net Világ az általa beépített alkatrészekre ne adjon garanciát. Szervizünk minden esetben ezekre az alkatrészekre 6 hónap garanciát biztosít. Ha eszközét javíttatja komolyan fontolja meg, hogy csak olyan szervizbe vigye el eszközét, ahol garanciát is kap. Kerülje a „zug” vagy „fusi” szervizeket, ahol sem számlát, sem garanciát nem kap a javítás mellé.
1. Amennyiben a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magába foglaló díja a húszezer forintot meghaladja a szolgáltatást nyújtó vállalkozót jótállási kötelezettség terheli.
2. A jótállás időtartama hat hónap használt termékek esetén, vagy javítás során.
Az 1 éves garanciális időtartam 2021. január 1-től megváltozik új tartós fogyasztási termékek vásárlása esetén. A jótállás időtartama az eladási ár alapján növekszik:
a 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
a 100 000 forintnál drágább, de 250 000 forintot el nem érő eladási ár esetén két év,
250 000 forint eladási ár felett három év.
3. A jótállási határidő a szolgáltatás elvégzése után a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére való átadásával, vagy – ha az üzembe helyezést a vállalkozó végzi – az üzembe helyezés napjával kezdődik.
4. A vállalkozó a mindenkor hatályos jogszabályokban foglaltaknál a fogyasztóra nézve kedvezőbb jótállási feltételeket vállalhat.
5. Semmis az a megállapodás, amely a mindenkori hatályos jogszabályokban foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el.
6. A vállalkozó köteles a szolgáltatás díjának átvételekor, legkésőbb a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére történő átadáskor – külön kérés nélkül – jótállási jegyet adni.
7. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.
8. A fogyasztó jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét nem érinti.
9. A jogosult a jótállási határidő alatt bármikor közölheti kifogását a kötelezettel.
10. A jogosult a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni.
11. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
12. A vállalkozó a fogyasztó jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét
b) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt
c) az elvégzett javító-karbantartó szolgáltatás megnevezését, díját
d) a dolog átadása vagy az üzembe helyezés időpontját
e) a hiba bejelentésének időpontját
f) a hiba leírását
g) a kifogás rendezésének módját
13. Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
14. A vállalkozó a jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak átadni köteles.
15. Amennyiben a vállalkozó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról a fogyasztót legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni.
16. Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
17. A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
18. A termék és szolgáltatás ha a számlán külön tételként szerepel akkor az nem képzi a jótállás elválaszthatatlan részét. Ebben az esetben a jótállás eltérő időtartamra szólhat a szolgáltatás és termék esetén, akár ki is zárhatja azt a garanciális körből. Egy meghibásodott laptop vételár vissza térítése során a vásárló nem jogosult az operációs rendszer garanciális megtérítésére, ha az a számlán elkülönül a terméktől.
19. Az operációs rendszer minden esetben annak készítője köteles garanciális jogokat biztosítani. Ennek alap feltétele, minden szoftver esetében a legális licenc kulcs megléte.
20. Egyes szolgáltatások természetüknél fogva nem lehetnek garanciálisak, ilyen az operációs rendszerek installációja, mivel az a megrendelő egyedi kérésre jön létre, annak üzemeltetés a szerviz átadását követően a fogyasztó felelőssége, és hatálya alá kerül ezért ennek üzemeltetés béli hibája és annak garanciája is őt terheli.