• 3700 Kazincbarcika Egressy Béni út 26.
  • +36 (30) 283 4380
  • 06 (48) 952 374
  • info@net-vilag.hu
X
A jelen weboldal cookie-kat helyez el az Ön számítógépes eszközein, hogy biztosítsa az oldal jobb működését és hogy segítsen nekünk és partnereinknek átlátni, hogy Ön hogyan használja az oldalunkat. Amennyiben folytatja az oldal használatát (kattint, navigál, görget az oldalon) illetve ha eltávolítja ezt a cookie-kra vonatkozó figyelmeztetést, az a cookie-k alkalmazásához és használatához való hozzájárulásnak minősül. A cookie-kkal és eltávolításukkal kapcsolatos további információkért kérjük tekintse meg adatvédelmi elveinket. További információ. ELFOGADOM

Kezdőlap / Gyakori kérdések

Gyakori kérdések





Koronavírussal kapcsolatos kérdések
A legfontosabb a gyakori és alapos szappanos kézmosás, vagy legalább 60% alkoholtartalmú kézfertőtlenítő használata. Különösen javasolt mosdó használatát követően és étkezés előtt! A maszk önmagában nem elegendő a fertőzés megállításához, ám viselése mások védelme érdekében javasolt, ha valaki légúti tünetektől szenved. Amennyiben valamilyen alapbetegsége (magas vérnyomás, cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegség, légzőszervi betegség, májbetegség, daganatos betegség) van, saját védelme érdekében viseljen maszkot! Ha köhög vagy tüsszent, használjon papír zsebkendőt, azt használat után azonnal dobja ki a szemetesbe, majd mosson/fertőtlenítsen kezet!
Szervizünkbe a törvényi rendelkezést figyelembe véve, csak és kizárólag maszk-ban látogathatja. Ezzel nem csak kollegánk védelmét, hanem saját védelmét is garantálja.
Igen minden esetben köteles a maszkot használni! Ha Ön elfelejtett magával hozni, kérje meg kollégánkat, hogy biztosítson Önnek egyet. Ugyan így kérheti a kézfertőtlenítését is, illetve kesztyűt is kérhet. Ezeket a védőfelszereléseket nem köteles szervizünk viszont biztosítani az Ön részére, és ezért azt nem is követelheti a kollégánktól.

Szervizeléssel kapcsolatos kérdések
Nem! A termékkulcs díját nem tartalmazza, minden telepített rendszerünk, próba rendszer 30 napig, tudja használni, termékkulcsot vásárolni a Microsoft Magyarország partnereitől tud, illetve a Net Világ Szerviztől mint MS partnertől többféle termékkulcsot is tudunk biztosítani Önnek, ennek kiválasztásában keresse kollégánkat aki segít Önnek eldönteni, melyik termékkulcs lenne a legideálisabb. Kedvező feltételek mellet lehetősége van használt termékkulcs vásárlására is. A használt termékkulcs ára töredéke a más licenc típusoknak. A honlapunkon feltüntetett ár a telepítés és egyéb szolgáltatások munkadíjat tartalmazza. A termékkulcs árát nem, azért külön kell fizetnie!
Igen legális! A másodlagos szoftverpiac jogi alapját – akárcsak más szerzői jogi művek esetében – a jogkimerülés intézménye adja meg. Az Európai Gazdasági Térség (EGT) országaira érvényes szabályozás a EU Szoftver-irányelvben található. Az irányelv szerint egy szoftver műpéldányának terjesztésre vonatkozó joga a jogosultnak (aki a szerzői jogok vagyoni jogosultja – többnyire a gyártó) kimerül, ha a szoftver műpéldányát ő maga vagy hozzájárulásával bárki más az EGT-n belül értékesíti. Magyarán ha egyszer eladta, akkor nem szólhat bele, ha a vevő továbbértékesíti. Ez a jogelv, amely 1991. óta jelen van jelen az Unióban, teremtette meg a használt szoftverek kereskedelmének lehetőségét. Ennek ellenére a legtöbb esetben a jogtulajdonos a licencszerződésekben szoftver továbbértékesítését – megtévesztő módon – megtiltotta. OEM szoftvereknél az áttörést egy 2001-es német bírósági döntés jelentette, melynek hatására a felperes Microsoft – továbbra is megtévesztő módon – a jogkimerülést az értékesített OEM licencekre nézve csak a német piacra nézve ismerte el. Így az OEM licencek másodpiaci kereskedelme csak Németországban terjedt el. Európai szinten egy másik per, a 2012-ben zárult, és azóta sokszor idézett Oracle kontra UsedSoft ügy hozott fordulatot. Egyik legfontosabb hatása az volt, hogy kiterjesztésre került a műpéldány fogalma: onnantól ugyanis a jogkimerülés már a fizikai műpéldánnyal nem rendelkező, internetről letöltött szoftverekre is vonatkozik. A döntés elhárította a másodlagos kereskedelem előtti akadályokat, ugyanis onnantól kezdve semmisnek tekintendő minden olyan licencfeltétel, ami ezt a lehetőséget korlátozná vagy kizárná. Mind a mai napig ez határozta meg a használt szoftver-kereskedelem alapvető feltételeit.
A Net Világ Szerviz elsősorban Windows és Office, digitális termékkulcsokat értékesít illetve egyes vírusirtók esetében kínálja ezt a lehetőséget ügyfeleinek. A használt termékkulcsokat minden esetben a Net Világ Szerviz szerződött partnereitől szerzi be, hogy annak a használt termékkulcs értékesítése során betartandó előírásai és szerzői jogai ne sérüljenek és azok betartása mellet, auditált, termékkulcsok, melyet az értékesítő partnerek írásos nyilatkozatban garantálják a részünkre.
Ez vagy a próbaidőszak lejártát jelzi, vagy aktiválási hiba történt. Ha nem rendelkezik licencel, akkor, a Net Világ Szerviztől lehetőség van egyet beszerezni, külön díj (licenc díj) megfizetése után, amit kérésére távsegítség keretében be is aktiváljuk Önnek. Ha Ön rendelkezik licencel és ennek ellenére ezt a víz jelet látja, próbálja meg újra aktiválni a Windows 10-et. Ha ezt nem tudja megoldani, akkor keresse fel szervizünket, ahol kollégáink megoldják az aktiválási hibát.
Igen, kell! Portalanítás alatt a gép alkatrészeinek és belsőjének takarítását értjük. Ennek során a hűtőrendszert teljesen szétszedjük, cseréljük a hővezető pasztát, illetve a hővezető párnákat (gep-padokat). Ezek a szerviz anyagok a hő hatására 1 éven belül kiszáradnak, és nem látják el a funkciójukat. Ami nem más, mint a hő közvetítése a chip magja és a hűtőborda fémje között. Minden esetben minőségi Artic MX-2 pasztát és minőségi hővezető padokat használunk fel. Porszívóval soha ne takarítson számítógépet, és ne használjon magasnyomású sűrített levegős spray-t se! Ezekkel több kárt okoz, mint gondolná a hibát ideig óráig elfedik, de nem hoznak áttörő eredményt. Amennyiben Ön nem tapasztalt felhasználó, úgy a takarítást bízza szakemberre! A takarítás ajánlott gyakorisága környezetfüggő, de érdemes 6-12 havonta megejteni. 1 évnél régebben takarított számítógép esetén általában fennállhat a veszélye egyes alkatrészek meghibásodásának, ezért a karbantartás elvégzése legalább évente javasolt! Laptopok esetén BGA (videokártya) hibát okozhat az elmaradt karbantartás.
Ugyanaz vonatkozik a laptopokra, mint az asztali gépekre. Laptop pormentesítését viszont bízza mindenképpen szakemberre az eszközök komplexitása miatt!
Semmiképpen ne használjon több vírusirtó programot egyszerre! Mindenképpen ajánlott valamilyen vírusirtó alkalmazás használata, de több ilyen alkalmazás egyidejű futtatása a rendszer instabil működéséhez és lelassulásához vezethet!
Amennyiben rendelkezik otthon routerrel , úgy áramtalanítsa az internetkapcsolathoz használt modemet és a routert, majd fél perc elteltével kapcsolja vissza. Router hiányában csak a modemet áramtalanítsa. Várjon 5 percet, majd próbálja újra használni az internetkapcsolatot a szokott módon.
Ellenőrizze, hogy nem aktív-e olyan tűzfal, vagy egyéb biztonsági program, ami a kapcsolódást blokkolhatja. Ellenőrizze a számítógép és router / modem közötti kábeles összeköttetést. Amennyiben semmi nem vezetett eredményre, úgy lehet, hogy hardverhiba, vagy a szolgáltató hálózatának bizonytalansága okozza a kapcsolat hibáját.
Valószínűleg a gép túl poros, vagy valamelyik hardver elem meghibásodott, esetleg nem megfelelően illeszkedik a helyére. Érdemes első körben megvizsgálni a számítógépben levő hardvereket, és csatlakozókat. Amennyiben minden a helyén van, és illeszkedik, de nem indul el a gép, akkor forduljon szakemberhez. Laptopoknál is előfordul ilyen vagy ehhez hasonló hiba. Ez vagy koszos vagy meghibásodott ventilátorra is utalhat, de könnyen állhat mögötte, billentyűzetbe ömlött folyadék, vagy pedig memória hiba. A hiba sokrétűsége miatt minden esetben érdemes a szervizünkbe elhozni az eszközt.
Ellenőrizze a tápcsatlakozó csatlakozását (nagy fekete kábel, amely a számítógép tápegységébe csatlakozik), majd próbálja meg újra bekapcsolni a számítógépet. Ha nem sikerül, akkor valószínűleg a számítógép tápegysége vagy alaplapja ment tönkre, ritka esetben a bekapcsoló gomb.
Sok esetben fordul elő mobil eszközöknél, hogy a kijelző megsérül, betörik. A kijelzőt tartó zsanérok is elfáradhatnak egy idő után. Sajnos ilyen esetben a kijelzőt cserélni kell, amelynek elég komoly költségvonzata van. A zsanérok törése sem olcsó mulatság, főleg az olcsó kategóriás laptopoknál, az alkatrész beszerzése is nehézkes.
Ebben az esetben valószínűleg a készüléktöltő adaptere, vagy tápcsatlakozója hibásodott/sérült meg. Rosszabb esetben a készülék alaplapjának is lehet a hibája a jelenség. Sajnos viszonylag gyakori hiba hordozható számítógépek esetén a gép adapterének meghibásodása, vagy sérülése. Nagyon fontos, hogy házilag soha ne próbálkozzon az adapter megjavításával, mivel a helytelen javítás fizikai meghibásodáshoz vezethet vagy áramütés veszélye is fent áll! Néhány esetben megsérülhet az adott eszköz tápcsatlakozója is. Ez leginkább nagy erőhatás miatt következik be. Például a gépet töltés közben véletlenül leejti a tulajdonosa. Otthon semmi képen nem ajánlott a laptop töltő adapter szétszerelése, mivel a hálózati oldalon 230V feszültségből alakítja át az adapter a laptop számára szükséges 19v-ot. Érdemes ebben az esetben felkeresni inkább a szervizünket!
A kerregő hangot általában az elhasználódott ventilátorok okozzák. Mindenképpen érdemes a gépet minél hamarabb átnézetni, mert esetlegesen a hang megszűnése nem feltétlenül azt jelenti, hogy a probléma megoldódott, hanem azt, hogy az adott ventilátor megállt. A ventilátorok felelősek a levegő áramoltatásáért a számítógépen belül, ezért cseréjük bizonyos időközönként szükséges. A hibás és nem jól működő ventilátorok a gép túlmelegedését és egyes alkatrészek meghibásodását idézhetik elő! Illetve a zajokat megelőzően már feltűnhetett a felhasználónak a nagyon forró, vagy meleg gép. Ebben az esetben sem kell megvárni, amíg a ventilátor már zajokat is kiad, mert ekkor még egy tisztítással, olcsóban megoldható a probléma. Keresse fel szervizünket ilyen esetben mindig!
Gyakori jelenség Windows operációs rendszereknél az úgynevezett „kék halál”, amely több probléma miatt is megjelenhet a képernyőnkön. A „kék halált” okozhatja egy meghibásodott alkatrész, egy hibás program, de akár vírus is, de állhat mögötte elmaradt karbantartás is. Érdemes felkeresnie a szervizünket ebben az esetben!
Amennyiben a számítógépünk szokatlan dolgokat művel, úgy nagy eséllyel egy vírus, vagy valamilyen nem kívánatos program keseríti meg az életünket. Sok esetben például biztonsági programnak adják ki magukat a kártékony alkalmazások, ezzel megtévesztve a gyanútlan felhasználókat. A vírusoknak rengeteg fajtája van, és több millió vírus létezik a világon, amelyek más és más módon bosszantanak bennünket. Vannak olyan programok, amelyek inkább csak megviccelni szeretnék a felhasználókat, de vannak olyanok is, amelyek komoly adatvesztéseket is okozhatnak. Ilyenek a kémprogramok, amik a jelszavainkat, bankkártya adatinakat lopja el vagy váltság díj ellenében titkosítja minden adatunkat. Ebben az esetben haladéktalanul keresse fel szervizünket, hogy elkerülje a még nagyobb adatvesztését!


Garanciával kapcsolatos kérdések

A garanciális idő minden esetben a munkalapon és a garanciajegyen feltüntet időpontig vonatkoznak. Minden 20 ezer forint felett a jogszabályban előírt 6 hónap garanciát vállalunk. Szerviz munkákra nem terjed ki a garancia csak a beépített alkatrészre. Ha meghibásodik egy javított termék, ott a javított alkatrész vagy cserélt alkatrész garanciális, maga a szerviz szolgáltatás nem. Miért nem garanciális a szerviz szolgáltatás? A szerviz szolgáltatás nem választható el a terméktől, vagy a cserélt alkatrésztől, tehát ha meghibásodik egy alkatrész és az garanciális, akkor értelem szerűen a szerviz szolgáltatás is hiszen maga az alkatrész nem tud önmagában működni, azt be kell helyezni az adott készülékbe. Tehát maga az alkatrész és a szolgáltatás nem bontható meg elkülönülő garanciára.
Garanciális igény érvényesítése során be kell fáradni a szervizbe. Ahol megkezdődik a garanciális ügyintézés. Ehhez szükséges a számla, a garancia jegy illetve a meghibásodott eszköz. A garanciális ügyintézés feltétele, hogy az még élő garanciális időszakban legyen. Lejárt garanciával nem tudunk garanciális ügyintézést lefolytatni. Ebben az esetben csak is fizetős javítást tudunk végezni. A garancia minden esetben csak az adott alkatrészre vonatkozik, nem terjed ki újabb meghibásodásokra.
A garancia nem vonatkozik, szoftverekre, azokkal összefüggő vagy azzal összefüggésben lévő szolgáltatásokra, ilyen a operációs rendszer telepítése, operációs rendszer migrálása, játék szoftverek installálása, vagy más felhasználói programok installálása. Ezek garanciális vonatkozásban a szoftver készítője a garanciális kötelezett. A szervizünk által megrendelő kérésére telepített operációs rendszerekre sem vonatkozik a garanciális feltétel. Azok az átadás pillanatában a szerviz felelőssége alól kikerülnek, és minden estben az szoftver üzemeltető felelősségi körébe kerülnek át. A szerviz díj megfizetése ilyen esetben nem az operációs rendszer, hanem a munkaidő kerül számlázásra. A szerviz nem felel a szoftverek, nem megfelelő működésért, vagy azok okozta közvetlen vagy közvetett adat vesztés vagy egyéb károk megtérítésért sem! Ezek garanciális igényeket a szerviz köteles vizsgálat nélkül azonnal elutasítani! A szoftverekkel kapcsolatos garanciális jogokról a munkalapon is olvashat. Operációs rendszerek működésével kapcsolatban a Microsoft Magyarország Ügyfélszolgálatához kell fordulni, aminek alapfeltétele a legális licenc kulccsal való rendelkezés az adott eszközön. A szoftver nem megfelelő működése nem vezet az eszköz hardveres meghibásodásához. A szoftver nem megfelelő működése csak a számítógép nem megfelelő működését idézi elő. A hardveres hibák mögött, minden esetben elektronikai meghibásodás áll.